F2-21 eeFuel – НАНО бэхэлгээтэй
Шатахуун үйлдвэрлэхэд нэмэлт бодис хэрэглэх нь үр дүнтэй болох нь батлагдсан. Гэсэн хэдий ч өнөөдөр газрын тосны бүтээгдэхүүнд оруулсан ихэнх нэмэлтүүд нь өндөр түвшинд хүрсэн бөгөөд түлшний систем эсвэл хөдөлгүүрийн ажиллагааны зарим техникийн бэрхшээлийг арилгахад чиглэгддэг. Үүнтэй холбогдуулан жолооч нар машины гүйцэтгэл сайжирч байгааг анзаардаггүй байж магадгүй бөгөөд энэ нь үнэтэй брендийн түлшний үр ашиг нь бага гэсэн ойлголт үүсгэдэг. Тиймээс “Орчин үеийн шатахуун түгээх станц” -ын сурвалжлагчид “Индустриальные Технологии Меридиан” компанийн хэлснээр нанотехнологийн үндсэн дээр бүтээгдсэн F2-21 eeFuel шинэлэг нэмэлтийг ашиглах нь илүү оновчтой болжээ.
Олон үйлдэлт энэхүү нэмэлт нь дэлхий даяар брендийн түлш үйлдвэрлэх, гүйцэтгэлийг сайжруулахад өргөн хэрэглэгддэг. Тэдний өмнө тавьсан гол ажил бол ашиглалтын явцад нүүрстөрөгчийн хуримтлалыг арилгах эсвэл хөдөлгүүрт үүсэхээс урьдчилан сэргийлэх явдал юм.
Эцсийн эцэст, бензин эсвэл дизель түлшнээс үл хамааран экологийн ангиллаас үл хамааран өндөр температурын нөлөөн дор тэдгээрийн найрлагыг бүрдүүлдэг нүүрсустөрөгчид коксжиж эхэлдэг нь хэнд ч нууц биш юм. Үүний үр дүнд форсункийн цорго ба оролтын хавхлагын гадаргуу дээр нүүрстөрөгч эрчимтэй үүсдэг. Энэ нь шаталтын камер дахь түлшний шаталтын процессын чанарт сөргөөр нөлөөлдөг тул хөдөлгүүрийн эвдрэл, хөдөлгүүрийн хүчний шинж чанарт нөлөөлдөг.
Автомашины үйлдвэрлэл хөгжихийн хэрээр хөдөлгүүрийн технологи сайжирч, түлш шахах шинэ систем боловсруулж байна, ялангуяа одоогоор шууд түлш шахдаг хөдөлгүүрүүд автомашин үйлдвэрлэгчдийн дунд маш их алдартай болж байна. Түлш шахагч нь түлшийг шатаах камерт шууд атомшуулдаг. Эдгээр хөдөлгүүрүүд нь хөө тортог үүсэх температурын горим, тортогны бүтцийг өөрчилдөг тул түлш шахах хөдөлгүүрт үр дүнтэй байдаг. “Уламжлалт түлшний нэмэлтүүд нь сайн батлагдсан технологийн үндсэн дээр хийгддэг” гэж Индустриальные Технологии Меридиан ХХК-ийн борлуулалт, бизнесийн хөгжлийн захирал Михаил Голованов хэлэв. /Орос, ТУХН -ийн орнууд дахь АНУ-ын H2Oil корпорацийн онцгой төлөөлөгч/. “Эдгээр нь түлшний чанарыг цаашид сайжруулах бүрэн боломжтой, хангалттай судлагдсан бүтээгдэхүүн юм. Үүний зэрэгцээ орчин үеийн нанотехнологийг ашигласнаар өмнө нь “уламжлалт” нэмэлтүүдийн хувьд боломжгүй гэж үзэж байсан үр ашгийг хүртэх боломжтой болсон. “
F2-21 eeFuel нь нанотехнологийн салбарын хамгийн сүүлийн үеийн ололт амжилтуудын ачаар бүтээгдсэн тул үүнийг ИНОВАЦИ гэж нэрлэж болно. Нэмэлт бодисын идэвхтэй бөөмийн хэмжээ 5 нм -ээс хэтрэхгүй (!). Шатахууны найрлагад нэмэлтийг тогтвортой нанокластер болгон хувиргаж, эзэлхүүндээ жигд тарааж, түлшний шаталтын мөчлөгийн үе шатнаас хамааран физик, химийн болон каталитик байдлаар идэвхждэг.
F2-21 eeFuel хэрхэн ажилладагийг тодорхой ойлгохын тулд нэмэлтгүйгээр шаталтын процессыг хурдан авч үзье.
Өмнө дурьдсанчлан аливаа түлш нь нүүрстөрөгчийн орд үүсгэх байгалийн хандлагатай байдаг. Үүний үр дүнд форсункийн цорго аажмаар “хэт их бохирддог”. Энэ нь юунд хүргэдэг вэ? Түлшний атомчлах чанар муудаж, түлшний дуслын хэмжээ нэмэгддэг тул шаталтын камерт бүрэн уурших цаг байдаггүй, дутуу шатсан байдаг (Зураг 1). Шатаагүй нүүрсустөрөгчийг яндангийн хоолойгоор эсвэл шаталтын камерын гадаргуу дээр нүүрстөрөгчийн орд хэлбэрээр хуримтлуулдаг.
Мэдээжийн хэрэг, энэ тохиолдолд та цэвэрлэгээний нэмэлт бодис хэрэглэж эхлэх боломжтой боловч хэд хэдэн зүйлийг анхаарч үзэх хэрэгтэй:
1) цэвэрлэгчийн нөлөө нь цаг хугацааны явцад уртасдаг;
2) цэвэрлэгч нь одоо байгаа нүүрстөрөгчийн ордуудыг бүрэн арилгаж чадахгүй;
3) бүх төрлийн цэвэрлэгч өөр өөр төрлийн хөдөлгүүрт ижил үр дүнтэй байдаггүй.
Үйл ажиллагааны хувьд шинэлэг F2-21 eeFuel нэмэлт нь шаталтын камер дахь түлшний шаталтын чанар, бүрэн байдлыг шууд сайжруулдаг шаталтыг идэвхжүүлэгч юм.
Өндөр температурын нөлөөн дор нэмэлт бодисын идэвхтэй хэсгүүд (нано кластер) тэр даруй дулааныг хүлээн авч, “тэсрэх” бөгөөд энэ нь хэд хэдэн чухал үр дагаварт хүргэдэг (Зураг 2):
1) түлшний том дуслыг жижиг хэсгүүдэд задалж ууршуулдаг. илүү бүрэн бөгөөд хялбар;
2) агаар, түлшний уурыг холих процессыг сайжруулж, илүү бүрэн шаталтын процессыг хангаж турбулентийн орон зай нэмэгдэх.
Идэвхтэй нанокластерууд хөдөлгүүрийн шаталтын камерын гадаргуу дээр хүрэхэд хуримтлагдсан бохирдлыг нарийн цэвэрлэдэг. Идэвхтэй хэсгүүдийн нано хэмжээ нь нүүрстөрөгчийн томоохон ордуудыг цэвэрлэж дахин бохирдохоос бүрэн хамгаалдаг. Цэвэрлэгдсэн шатаах камер нь илүү сайн дулаан ялгаруулж, утааг бууруулж, хөдөлгүүрийн ашиглалтын хугацааг уртасгадаг (Зураг 3).
Тиймээс F2-21 eeFuel нэмэлт нь “уламжлалт” нэмэлтээс давсан өвөрмөц хэрэглээний шинж чанарыг түлшинд оруулах бөгөөд энэ нь хөдөлгүүрийн ажиллагаанд эерэг нөлөө үзүүлэх нь дамжиггүй:
• түлшний зарцуулалтын хэрэглээ буурах,
• хүч тогтворжиж,
• хөдөлгүүрийн найдвартай байдал нэмэгдэх,
• байгаль орчны үзүүлэлт сайжирна.
2011 онд F2-21 eeFuel нэмэлт нь “NAMI” холбооны улсын нэгдмэл аж ахуйн нэгжийн Судалгаа, автомашин, автомашины төв хүрээлэнд Евро-4 хөдөлгүүрийн туршилтыг амжилттай давсан. Туршилтаар түлшний зарцуулалтыг 6% хүртэл бууруулах, шаталтын камер дахь нүүрстөрөгчийн хуримтлалыг арилгах тогтвортой үр нөлөөг харуулж байсан.
Дээр дурдсан бүх зүйлийг нэгтгэн дүгнэж хэлэхэд F2-21 eeFuel нэмэлт нь автомашины жолооч нарын ашиглалтын зардлыг бууруулдаг үр дүнтэй хэрэгсэл төдийгүй түлшний компаниудад зориулсан маш сайн маркетингийн хэрэгсэл бөгөөд энэ нь танд бодит, хамгийн чухал нь жолоочийн хувьд мэдэгдэхүйц сайжруулалт юм.
Эх сурвалж: http://www.sovazs.com/